امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

استاندار گیلان: کارخانه کفش ملی در گیلان احیا می‌شود

به گفته استاندار گیلان، کارخانه کفش ملی در گنجه رودبار افتخاری برای کشور بوده و برند جهانی محسوب می‌شد که در چندسال گذشته تعطیل شده بود ولی تا چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و به رشد اقصتادی استان کمک می‌کند.

 اسدالله عباسی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد و یادبود شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید یونس رودباری در مصلی شهرستان رودبار، با بیان اینکه ایستادگی مردم گیلان و‌ رودبار در طول تاریخ بی‌نظیر است، اظهار کرد: ایستادگی مردم گیلان و شهرستان رودبار در طول انقلاب و به ویژه بعد از زلزله سال ۶۹  برای ما حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره زلزله شدید شهرستان رودبار در سال ۶۹ خاطرنشان کرد: مردم ایران زلزله رودبار را فراموش نمی‌کنند و برای همیشه در این‌روز عزادار مردم دوبار هستند.

 

استاندار گیلان با تأکید بر حل مشکلات اقتصادی کشور با همراهی مردم بیان کرد: مشکلات معیشت در کشور وجود دارد ولی مردم یقین داشته باشند که با ایستادگی شما و تدبیر دولت سیزدهم و مجلس انقلابی این معضلات برطرف خواهد شد و هیچ شکی در آن وجود ندارد.

 

عباسی رودبار را پیشانی استان گیلان معرفی کرد و افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیست محیطی، آبی، برقی، انرژی، کشاورزی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار خوبی است که توجه به هر کدام در رشد اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارد.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه قزوین ـ رشت تصریح کرد: پروژه آزاد راه قزوین ـ رشت در بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اسناد خزانه تعطیل شده بود ولی اکنون با تلاش‌های صورت گرفته کار ساخت آن آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به احیای کارخانه کفش ملی در شهرستان رودبار گفت: کارخانه کفش ملی در گنجه رودبار افتخاری برای کشور بوده و برند جهانی محسوب می‌شد که در چندسال گذشته تعطیل شده بود ولی تا چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و به رشد اقصتادی استان کمک می‌کند.

 

عباسی زیتون یکی از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان معرفی کرد و افزود: در این محصول بهره‌وری و ارزش افزوده وجود داشته و نمی‌گذارم صنعت زیتون در رودبار از بین برود.

 

وی با اشاره به نرخ مشارکت مردم در بخش اقتصاد در گیلان گقت: مشارکت مردمی در بخش اقتصاد پنج درصد از میانگین کشور بالاتر بوده و در تلاشیم تا این آمار افزایش پیدا کند.


کد خبر: 14516

دیدگاهتان را بنویسید