امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

استاندار: مولدسازی اموال مازاد بزرگترین فرصت برای توسعه مازندران است

استاندار مازندران با بیان اینکه، مولدسازی بزرگترین امکان و فرصت برای مجموعه مدیریتی است گفت که با فروش اموال مازاد دولتی می توان برای ایجاد و توسعه زیرساخت های این استان به شکل مطلوب استفاده کرد.

سیدمحمودحسینی پور روز شنبه در جلسه کارگروه مولد سازی دارایی های استان در ساری افزود: دولت مردمی سیزدهم با اجرای طرح مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی، فرصت بزرگی را برای ایجاد تحول بزرگ در استان ایجاد کرد که باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

 

وی اظهار داشت: استفاده نکردن از این فرصت بزرگ علاوه بر از دست دادن این فرصت تاریخی، می‌تواند ضربات جبران ناپذیر زیادی را به همراه داشته باشد که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از این فرصت ۲ ساله ای که دولت سیزدهم ایجاد کرده است، برای توسعه زیرساخت های مازندران به شکل مطلوب استفاده کرد.

 

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه با مطرح شدن طرح مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی، پیش بینی می شد که این طرح با مقاومت برخی دستگاه های اجرایی مواجه شود، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید آیین نامه مربوط به طرح مولد سازی را به دقت مطالعه و نسبت به علمیاتی کردن آن نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

حسینی پور با عنوان اینکه مازندران در اجرای این طرح باید حضوری فعالانه داشته باشد تا از این فرصت برای ساختن بیش از پیش این استان استفاده کرد، گفت: با توحه به محدود بودن اعتبارات، دولت برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی مهم و زیرساختی، طرح مولد سازی را مطرح کرد و در این راستا نیز مدیران دستگاه های اجرایی باید با شناسایی اموال مازاد و همچنین مولد سازی آنها، نسبت به عملیاتی کردن این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی که برای مولد سازی طرح داشته باشند، فروش اموال مازاد دولتی آنها برای ایجاد زیرساخت های بیشتر و توسعه امکانات مورد نیاز به همان دستگاه تخصیص خواهد یافت، ‌ گفت که باید از طریق فروش ملک، ثروت دولت را افزایش دهیم و برای تحقق این مهم تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید با مجموعه مدیریتی استان همراه و هماهنگ باشند.

 

حسینی پور با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت های مختلف از جمله راه، آب و صنعت مازندران باید تلاش مضاعفی صورت گیرد، افزود: با توجه به کمبود منابع مالی، فروش اموال مازاد دولتی و مولد سازی آنها، می تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای بسیاری از طرح های عمرانی در استان را تامین کند.

وی با عنوان اینکه باید از مولد سازی نهایت استفاده را کرد، از فرمانداران خواست با کمک دهیاری ها و شهرداری نسبت شناسایی اموال مازاد دولتی و همچنین مولد سازی آنها اقدام کنند و دولت به استانداران سراسر کشور اختیار داده است نسبت به این مهم ورود کنند.

وی املاک دولتی را ظرفیت بسیار بزرگی برای مازندران دانست و گفت که بسیاری از اموال دولتی در طی سال‌های گذشته بدون هیچ کارکردی در استان رها شده اند و تنها خاک می خورد که با مولد سازی آنها، می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.


کد خبر: 15142

دیدگاهتان را بنویسید