امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

اجرای دیواره سنگی ۳۰۰ متری برای جلوگیری از پیشروی زباله و شیرابه در محدوده سایت زباله سراوان

شهردار رشت گفت: در دوسال گذشته در سراوان اقداماتی از جمله احداث دیواره سنگی ۳۰۰ متری با ۳۰۰ متر لوله گذاری برای انتقال شیرابه به حوضچه‌های تصفیه انجام شد.

به گزارش کاسپین، شهردار رشت در این بازدید با بیان اینکه وضعیت سایت پسماند زباله سراوان قابل مقایسه با دو سال گذشته نیست گفت: مهم‌ترین کار اجرای دیواره سنگی ۳۰۰ متری در سایت ۳۰۰ متر لوله گذاری خروج شیرابه و ۲۲ حوضچه جمع آوری شیرابه از جمله اقداماتی است که برای کاهش مشکلات سایت انجام شده است.

رحیم شوقی همچنین با اشاره به پوشش سه چهارم محدوده پسماند سراوان افزود: ۴ هکتار از این پهنه باقی مانده که ۲ هکتار پوشش داده شده و ۲ هکتار دیگر هم تا سه ماه اینده پوشش داده خواهد شد.

وی تنها راه حل مشکل زباله را به سرانجام رساندن بحث زباله سوز و یا جانمایی یک لندفیل بهداشتی در یک مکان دیگر دانست و گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با بیان اینکه کار‌های خوبی در بحث ساماندهی پسماند سراوان انجام شده است افزود: این اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی از عزم جدی نمایندگان برای رفع مشکل چندین ساله پسماند سراوان خبر داد و گفت: این مشکل را در برش‌های کشوری پیگیری کردیم و در نشستی که با دکتر پزشکیان رییس جمهور داشتیم ایشان به جد پیگیر رفع مشکل هستند.


کد خبر: 31260

دیدگاهتان را بنویسید