امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
آرش طاهباز شطرنجباز اهل رشت

با توجه به وضعیت دلار, مسابقات جام رشت در سطح کیفی مناسبی برگزار شد.

با توجه به وضعیت دلار, مسابقات جام رشت در سطح کیفی مناسبی برگزار شد.

آرش طاهباز یکی از شطرنجبازان برجسته گیلان و کشور گفت: با توجه به وضعیت کنونی دلار, تدبیری اندیشیده شد تا مسابقات بین المللی جام رشت برگزار شود.

وی روز سه شنبه در گفت و گو با آژانس خبری کاسپین افزود: با توجه به اینکه در مسابقات بین المللی, شطرنجبازان زبده چند کشور خارجی حضور می یابند, با افزایش قیمت دلار, برگزاری مسابقات سخت است اما خوشبختانه این رقابتها با حضور شطرنجبازان 15 کشور خارجی برگزار شد.

وی که تاکنون 30 مدال آسیایی و جهانی کسب کرده ادامه داد: در نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام رشت نیز علاوه بر حضور شطرنجبازان زبده ایرانی, شطرنجبازان ارمنستانی, هندی و همچنین استاد بزرگ جمهوری آذربایجان حضور داشتند که این امر بر کیفیت مسابقات تاثیر مثبتی گذاشت.

طاهباز که چهار عنوان قهرمانی آسیا و همچنین 2 عنوان قهرمانی المپیاد جهانی را به همراه تیم ملی دراختیار دارد, بیان داشت: البته شطرنجبازان هندی از برترینها در دنیا هستند اما در مسابقات زیادی شرکت نمی کنند وگرنه آنان بسیار زبده هستند و در جام رشت نیز 2 شطرنجباز هندی عناوین نخست و سوم را کسب کردند.

این شطرنجباز گیلانی که بدون شکست مقام چهارم نوزدهمین دوره مسابقات جام رشت را کسب کرد, خاطرنشان کرد: من در این دوره از مسابقات پنج پیروزی و چهار تساوی کسب کردم و با قهرمان مسابقات هم امتیاز بودم اما بدلیل پوئن شکنی کمتر, در مکان چهارم قرار گرفتم.

وی اظهار کرد: به هر حال مسابقات شطرنج بین المللی دریای کاسپین جام رشت یکی از برترین مسابقات در کشور است و می توان گفت که برند شطرنج کشور است.

نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات جام رشت در خاتمه گفت: امیدوارم این مسابقات هر سال با سطح کیفی بیشتری برگزار شود و تلاش می کنم تا در دوره بعدی عنوان قهرمانی این مسابقات بین المللی را کسب کنم.

نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی دریای کاسپین جام رشت که از یکشنبه هفته گذشته با حضور حدود 800 شطرنجباز در رشت آغاز شده بود, عصر دوشنبه با قهرمانی هیمال گوسین از هند پایان یافت.


کد خبر: 7633

دیدگاهتان را بنویسید