امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

آتش به جان جنگل‌های لیسار افتاد

محمدرضا سلامی ریک، سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان‌ تالش از آتش‌سوزی بیش از یک هکتار از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده لیسار خبر داد.

به گزارش کاسپین،محمدرضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت: در اثر بی‌احتیاطی تعدادی از گردشگران در بر افروختن آتش در پوشش گیاهی خشک اراضی حفاظت شده لیسار و عدم مدیریت آن، آتش به سرعت در سطح بوته‌زارها گسترش پیدا کرد که تا قبل از رسیدن به تنه درختان با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی، آتش‌سوزی با دو خودروی اطفاء حریق در مدت پنج ساعت بطور کامل مهار شد.

سلامی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار یکی از قدیمی‌ترین مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بوده که به دلیل جنگلی بودن و مجاورت با سکونتگاهای روستایی همواره در معرض تهدید‌های زیست محیطی از قبیل حریق، قطع اشجار و تخریب قرار دارد که در این راستا از عموم مردم فهیم تالش و مهمانان عزیز در خواست کرد با توجه به گرم بودن هوا و خشکی پوشش گیاهی از برافروختن آتش در مناطق جنگی و تالابی جدا خوداری نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: این دومین حریق ایجاد شده در ماه جاری است که با همکاری آتش نشان‌ها و مامورین محیط‌ زیست و منابع طبیعی از گسترش آن به سایر مناطق جلوگیری شده است. لازم به ذکر است در این آتش‌سوزی خساراتی به درختان و حیات وحش منطقه وارد نشده است.


کد خبر: 31361

دیدگاهتان را بنویسید