امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان

ازانس خبری کاسپین - مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

به گزارش کاسپین، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای کم و بیش ناپایدار به منطقه است.

وی افزود: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات طی بعد از ظهر و شب افزایش ابر در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق مورد انتظار است و به تدریج از سه شنبه با تقویت سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات مهیا است.

دادرس ادامه داد: افزایش ابر و مه آلود بودن هوا، کاهش نسبی دما، بارندگی بعضی نقاط رگباری شدید، وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان به صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی و کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: شرایط برای صید پره از ظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه نامناسب است.

دادرس با تاکید بر اینکه طی این مدت دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.


کد خبر: 20302

دیدگاهتان را بنویسید