امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۱۸

شنا در دریای خزر ممنوع شد

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران با اشاره به مواج شدن خزر، گفت: شنا در دریا باتوجه به مواج شدن خزر طی ۴ روز آینده ممنوع است.

به گزارش کاسپین، سیدباقر سلطانی رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران روز شنبه ۶ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:با عبور موج از تراز میانی جو و شکل‌گیری جریان‌های شمالی تا غربی از عصر امروز ۶ تا اواخر وقت سه‌شنبه ۹ مردادماه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

وی افزود: منطقه اثر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوده که تحت‌تاثیر وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریای خزر هستیم.|

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه معادل ۵۴ کیلومتر بر ساعت از سمت شمال غربی و غربی است، اضافه کرد: بیشینه ارتفاع موج هم قابل ملاحظه تا ۱.۸ متر خواهد بود.

سلطانی با هشدار خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی، تصریح کرد: خطر غرق شدن شناورهای صید کیلکا و شناورهای متوسط، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر و اختلال در فعالیت‌های بندری ازجمله تخلیه‌ و بارگیری نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شنا در دریای خزر طی ۴ روز آینده ممنوع است، خاطرنشان کرد: انجام ️قایقرانی و فعالیت‌های تفریحی و گردشگری، ️صید پره و همچنین صید کیلکا و فعالیت شناورهای متوسط در منطقه ممنوع بوده و همچنین تردد شناورها در حوضچه بنادر توصیه نمی‌شود.


کد خبر: 30136

دیدگاهتان را بنویسید