امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی گیلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان از تخصیص اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومانی برای راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: گیلان در این بخش از متوسط کشوری بالاتر است.

 

به گزارش کاسپین، شراره کاووسی در کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت، اظهار کرد: اعتبارات برای اساس شاخص جمعیتی تعیین و تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریف پروژه و شاخصه جمعیتی ارتباط مستقیمی با میزان تخصیص اعتبارات دارد، افزود: عدم هدفمندی و برنامه محوری در تعریف پروژه‌ها منجر به انباشت پروژه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه شفت از جمله شهرستان‌های کم برخوردار است، گفت: شفت، املش، سیاهکل و رضوانشهر جزو شهرستان‌های کم برخوردار گیلان هستند و در بخش اعتبارات به این شهرستان‌ها نگاه ویژه خواهد شد.

کاووسی از افزایش سهم اعتباری شفت در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: افزایش تصاعدی اعتبارات برای هیچ شهرستانی امکان پذیر نیست و باید این امر پلکانی صورت گیرد و از طرف دیگر به میزان اجرای پروژه‌های نیمه تمام هم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه تلاش شده در تخصیص اعتبارات عدالت بین شهرستانی رعایت شود، افزود: به هیچ عنوان تخصیص اعتبار یک شهرستانی برای شهرستان دیگر داده نمی‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر برنامه محوری در دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در پایین یا بالا بودن تخصیص اعتبارات نقش آفرین هستند و اگر می‌بینید به عنوان مثال؛ شفت در بخش ورزش تخصیصی نداشته قطعاً کوتاهی از مدیر شهرستانی بوده است.

کاووسی با اشاره به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سردهنه ها و کشاورزی، بیان کرد: اعتبارات پروژه‌های آب کشاورزی و ساماندهی سردهنه ها کامل تخصیص داده می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای راه‌های روستایی گیلان خبر داد و افزود: شاخص اعتبارات استان گیلان در بخش تخصیص راه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است.


کد خبر: 11411

دیدگاهتان را بنویسید