امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۱۸

اجرای ۲۵۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کودک در گیلان

آژانس خبری کاسپین- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای ۲۵۰ برنامه‌ شاد و متنوع در مراکز این کانون در استان همزمان با هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش  کاسپین،، سید جلیل میرعظیمی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایام پیش رو اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه همان گونه که ما محصول تربیت گذشتگان هستیم نسبت به تربیت فرزندانمان برای داشتن آینده‌ای روشن در ایران اسلامی مسئول هستیم، افزود: امروز کودکانمان به کمک نیاز دارند و رسانه‌ها در این بخش می‌توانند یاریگر ما باشند.

میرعظیمی با اشاره به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و ما امانتداران این هدیه‌های الهی هستیم، گفت: کودکان سرزمین، آینده سازان کشور هستند و کانون خانه آنها محسوب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اضافه کرد: کانون با اتکا به مدیران دلسوز در حوزه‌های دینی، فرهنگی و هنری همیشه سعی کرده تا محل پرورش فکر و اندیشه استعدادهای کودکان و نوجوانان برای سرزمینمان باشد هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای اینکه مسئولان، خانواده و جامعه را به حوزه کودک معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه معطوف کردن مسئولان، مردم، جامعه و خانواده نسبت به مسائل و نیازهای کودکان جزو اهداف اصلی هفته ملی کودک به شمار می‌رود، تصریح کرد: هفته ملی کودک که از ۱۶ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۲ مهرماه ادامه دارد، به نوعی آغازگر برنامه‌هایی است که در طول سال انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه‌های تخصصی و عمومی هفته ملی کودک توسط هر یک از دستگاه‌های عضو کمیته در سراسر استان، به برنامه‌های شاخص این کمیته اشاره کرد و افزود: برپایی جشن هفته ملی کودک در سراسر استان گیلان، برپایی نمایشگاه آثار هنری اعضا کانون، اعزام برنامه جهادی پیک امید و دیدار به مناطق کم برخوردار، بازدید دانش آموزان و کودکان از مرکز نجوم رشت که تاکنون ظرفیتش مغفول مانده است، تجلیل از فرزندان مدافع حرم و سلامت، اجرا برای کودکان بستری در بیمارستان، برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی و سلامت و… از عمده برنامه‌های این هفته است.


کد خبر: 19653

دیدگاهتان را بنویسید