امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

اتصال همه مدارس مازندران به اینترنت پر سرعت

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران از اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کار و اتصال همه مدارس استان به اینترنت پر سرعت خبر داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندرانمدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اجرای ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات در استان خبر داد و گفت: این پروژه با هدف افزایش چندبرابری سرعت اینترنت و پایداری شبکه ارتباطی استان در حال اجرا است که سهم مازندران، پوشش ۳۵۰ هزار خانوار از ۱۰ میلیون خانوار برنامه دولت در سال جاری می‌باشد.

اسماعیل اعزی افزود: در سال جاری اتصال کلیه مدارس دولتی در استان به اینترنت پرسرعت رایگان بر بستر شبکه فیبر نوری می‌باشد که در برنامه دوم وزارت ارتباطات، پروژه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به منظور تامین پوشش مکالمه و اینترنت همراه می‌باشد که تاکنون ۲۰۴ روستای مازندران توسط مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت به اپراتور‌های تلفن همراه ابلاغ گردید.

او با اعلام این خبر که یکسال گذشته ۹۶ روستای استان را به پوشش تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم، تصریح کرد: امسال با همکاری اداره کل ارتباطات استان، مخابرات مازندران و اپراتور‌های تلفن همراه تعداد ۵۰ روستا به این شبکه ملی وصل می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از مهمترین برنامه‌هایی اجرایی سال جاری راه اندازی پنجره واحد بومی استان در دو فاز می‌باشد که فاز نخست آن استعلامات بین دستگاهی و فاز دوم آن صدور مجوز‌ها می‌باشد که این پروژه مهم در حال انجام می‌باشد واز فاز نخست آن بزودی رونمایی خواهد


کد خبر: 13460

دیدگاهتان را بنویسید