امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

آستارا روی تراز مثبت تجاری

آژانس خبری کاسپین - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از افزایش میزان صادرات کالا نسبت به واردات کالا و مثبت شدن تراز تجاری این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار کاسپین، محسن آهنی بیان کرد: امسال صادرات کالا از نظر وزنی ۲۴۵ هزار تن کالا به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال (حدود ۲۰۰ میلیون دلار) بوده که از مرزهای سه‌گانه شهرستان آستارا به برخی از کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر شده است.

وی افزود: همچنین واردات کالا در سه ماهه نخست سال جاری از نظر وزنی افزون بر ۷۳ هزار تن با ارزش افزون بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار) بوده که از گمرک‌های شهرستان آستارا وارد کشور شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا اظهار کرد: همچنین در بخش صنعت هفت مورد جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از سال گذشته تاکنون با سرمایه‌گذاری حدود ۱۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر صادر شده است.

وی با اشاره به صدور جواز کسب برای ۷۰۰ واحد صنفی از ابتدای سال گذشته تا کنون، اضافه کرد: دست‌کم ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه جذب و زمینه اشتغال ایجادی بیش از ۵۰۰ مورد است.

آهنی عنوان کرد: در حوزه معدن نیز ۱۱ فقره مجوز برداشت موقت مصالح ساختمانی و معدنی به مقدار تقریبی ۴۰۰ هزار تن از ابتدای سال گذشته برای پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا شامل راه‌آهن، بارانداز، آزادراه ایران-آذربایجان، شهرداری و راهداری صادر شده است.

به گفته وی، برای پروژه‌های ملی و بین المللی که در محدوده شهرستان آستارا اجرا می‌شود، افزون بر ۲ میلیون تن مصالح معدنی در چند سال گذشته تامین شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت افزون بر ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.


کد خبر: 15917

دیدگاهتان را بنویسید